Κυριακή, 20 Μαΐου 2012

Η μέθοδος project


Η μέθοδος project είναι μία μέθοδος διδασκαλίας η οποία καλλιεργεί τη συνεργασία, την ομαδικότητα και προσφέρει δυνατότητα συμμετοχής και κινητοποίησης στους αδύναμους και αδιάφορους μαθητές και μαθήτριες, προωθεί την ενεργητική μάθηση, ενθαρρύνει την ανάδειξη ενδιαφερόντων, συντελεί στην αναβάθμιση της αυτο-εικόνας και της αυτοπεποίθησης των μαθητών, δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές και στις μαθήτριες να εκφράζουν ελεύθερα τη γνώμη τους στην ομάδα και επίσης επιτρέπει στον εκπαιδευτικό να αυτενεργεί.
Επιπλέον διευκολύνει τη διαφοροποιημένη διδασκαλία, δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές, όταν εργάζονται σε ομάδες να παρουσιάζουν με μεγαλύτερη άνεση τις προσωπικές τους απόψεις, να αναπτύσσουν το διάλογο και την κριτική σκέψη, να βελτιώσουν τον προφορικό τους λόγο.
Σε συνδυασμό με τη μέθοδο project, η ομαδοσυνεργατική διδασκαλία δίνει στους μαθητές και στις μαθήτριες την αίσθηση της ενεργού συμμετοχής στην εκπαιδευτική διαδικασία, βελτιώνει τις επικοινωνιακές συνθήκες σε μια τάξη, αυξάνει το σεβασμό των μαθητών για όλους τους συμμαθητές τους και συμβάλλει στην αποδοχή της ετερότητας., μυεί τους μαθητές σε βασικές δημοκρατικές αρχές. Συμβάλλει τέλος στην κατάργηση της μονομέρειας του μοναδικού εγχειριδίου.
Ένα σχέδιο μαθήματος με τη μέθοδο project αποτελείται από 4 μέρη: επιλογή θέματος, συγκρότηση και λειτουργία ομάδας, ανάλυση του θέματος, στόχοι και δραστηριότητες, αξιολόγηση.
Ενδεικτικά θέματα:
  • Σχολική ζωή
  • Κοινωνικές σχέσεις
  • Η ζωή στο σπίτι και στη γειτονιά
  • Γη και θάλασσα
  • Περιβάλλον
  • Ανακύκλωση
  • Ιστορίες του χειμώνα
  • Ο καιρός
  • Κοινωνικές εκδηλώσεις
  • Ανθρώπινα έργα και κατασκευές
  • Άνθρωποι και μηχανές
  • Λαϊκά παραμύθια-μύθοι
  • Αγροτικές εργασίας
  • Παραδοσιακές εργασίες
  • Υγιεινή διατροφή
  • Παιδιά του κόσμου
Ενδεικτική βιβλιογραφία
Καραντζής, Ι. (2007). Εφαρμογές βασικών αρχών της μάθησης στην εκπαίδευση. Αθήνα: Gutenberg
Κρίβας  Σ.  (2005). Παιδαγωγική Επιστήμη: βασική θεματική. Gutenberg, Αθήνα
Μάνεσης, Ν. (2012). Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στην τάξη. Σύγχρονα θέματα διδακτικής και παιδαγωγικής.Αθήνα: Γκιούρδας.
Ματσαγγούρας, Η. (2000). Θεωρία και πράξη της διδασκαλίας, τ. Α΄. Αθήνα: Gutenberg
Διαβάστε ένα ενδιαφέρον project για τα απορρίματα

Παρασκευή, 18 Μαΐου 2012

Παιδιά παραβάτες. Δικαιώματα και ο ρόλος της κοινωνίας.


Την Παρασκευή 18 Μαΐου 2012, στο Στέκι της Πρότασης, Σαρανταπόρου 20, (τηλ. 2610 – 451790), η κ.Πάρη Ζαγούρα, Νομικός – εγκληματολόγος, θα παρουσιάσει ομιλία με θέμα: «Παιδιά παραβάτες. Δικαιώματα και ο ρόλος της κοινωνίας«.
Θα συζητήσουμε
  • τις όψεις της παραβατικότητας  των παιδιών, τα δικαιώματά τους μέσα από την Διεθνή Σύμβαση για τα Δικαιώματά του Παιδιού και την στρατηγική του Συμβουλίου της Ευρώπης,
  • την Ελληνική πραγματικότητα και
  • τις δυνατότητες ανάπτυξης πολιτικών μέσα στην κοινωνία.
Δείτε την αφίσα: http://blogs.sch.gr/nmanesis/

Κυριακή, 13 Μαΐου 2012

Η γιορτή της Μητέρας


Η Αμερικανίδα Άννα Μαρία Ριβς Τζάρβις ήταν εκείνη που είχε πρώτη την ιδέα να καθιερωθεί μια ιδιαίτερη ημέρα προς τιμή όλων των μητέρων.
Στις 9 Μαΐου 1914, ο Αμερικανός πρόεδρος Ουίλσον υπέγραψε προκήρυξη, σύμφωνα με την οποία η Ημέρα της Μητέρας καθιερωνόταν ως εθνική εορτή, τη δεύτερη Κυριακή του Μαΐου.



Δείτε στο http://blogs.sch.gr/nmanesis/ μια παρουσίαση για τη ΜΗΤΕΡΑ

Τρίτη, 8 Μαΐου 2012

Έφηβοι και Ηλεκτρονικός Υπολογιστής




Διαβάστε στο http://blogs.sch.gr/nmanesis/ την Πανελλήνια έρευνα του Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Ψυχικής Υγιεινής σε έφηβους μαθητές σχετικά με τη χρήση του Η/Υ και του internet,

Τρίτη, 1 Μαΐου 2012

Νέα Ιστοσελίδα

Αγαπητές φίλες και φίλοι,
πλέον μπορείτε να επισκέπτεστε τη διεύθυνση http://blogs.sch.gr/nmanesis/
Για ένα μικρό ακόμα χρονικό διάστημα θα ενημερώνω ταυτόχρονα και τα δύο blogs.
Στη συνέχεια, θα φιλοξενούμαι από το Σχολικό Δίκτυο.
Σας ευχαριστώ για το ενδιαφέρον σας.
Περιμένω νέα παρατηρήσεις και προτάσεις σας.


Καλή δύναμη σε όλους μας.


Νικόλαος Μάνεσης